'Kuntilanak' Versi Baru Siap Sedia Untuk Tayangan Lebaran 2018


Pelbagai barisan filem bakal ditayangkan di pawagam sempena Aidilfitri yang tidak lama lagi. Antara filem yang bakal ditayangkan ialah sebuah filem seram, Kuntilanak. Kuntilanak ialah sebuah filem yang berkesinambungan daripada dua filem berkisar kuntilanak yang pernah diterbitkan pada tahun 2006 hingga 2008.


Kedua-dua filem sebelum ini jga disutradai oleh Rizal Mantovani. Pada kali ini, pengarah filem ini menjanjikan elemen seram yang lebih moden dalam versi remake filem Kuntilanak ini.
Kuntilanak salah satu film horor pertama saya yang alhamdulillah diterima masyarakat luas pada saat itu. Kita harus memberikan yang baru lagi nih dari Kuntilanak yang dulu. Ya, kita standarnya harus yang lebih lagi. Intinya ada elemen yang menjadi 'penyambung' yaitu cermin. Dan itu yang menjadi arti penting dari Kuntilanak dulu dan sekarang
Filem trilogi Kuntilanak dahulunya menjadi filem yang menarik perhatian apabila menceritakan kuntilanak yang mengganggu sekumpulan anak muda. Ketika itu, Julie Estelle menjadi pelakon utama yang menjadi penyebab kepada kehadiran kuntilanak. Untuk Kuntilanak versi 2018, Julie Estelle tidak terlibat lagi dalam filem ini tetapi digantikan dengan Aurelie Moeremans sebagai pelakon utama.

Antara pelakon filem Kuntilanak 2018 ialah Andryan Sulaiman Bima (Kresna), Sandrinna Michelle Skornicki (Dinda), Adlu Fahrezy (Panji), Ali Fikri (Miko), Ciara Brosnan (Ambar) dan Naufal Ho (Anjas). 

Filem ini bakal ditayangkan di pawagam Indonesia 15 Jun 2018.

Catat Ulasan

0 Ulasan