Kaiju Dalam 'Pacific Rim: Uprising' Lebih Hebat Daripada Filem Pertama

Pacific Rim: Uprising akan ditayangkan tak lama lagi. Di dalam satu temubual bersama dengan Peter Chiang sekalu penyelia kesan khas filem tersebut, kita perlu bersedia untuk melihat kaiju yang lebih hebat daripada kaiju yang dipersembahkan dalam filem Pacific Rim terdahulu. Walaupun kaiju dalam filem pertama kelihatan sudah hebat, Chiang dan pasukannya cuba untuk menjadikan kaiju kali ini lebih berbahaya daripada dahulu.


Maka, lahirlah tiga kaiju yang diberinama Raijin, Hakuja dan Shrikethorn.
Raijin is bi-pedal, more T-Rex-like. He’s almost got a Venus-flytrap head that enables him to close up in defense mode. He has the ability to absorb energy from any attack and then use it to power his body to use it as a weapon.
Raijin ialah kaiju kategori 5 dan paling berkuasa dalam kumpulan baru. Hakuja dan Skrikethorn pua ialah kaiju kategori 4 tetapi kekuatannya tidak boleh juga dipandang rendah. Hakuja lebih kepada bentuk buaya manakala Shrikethorn mempunyai tombak yang boleh mengeuarkan api. Tetapi, apa yang berbahaya lagi ialah, kaiju kali ini lebih hebat merancang dan bekerjasama antara satu sama lain.

Pengarah Steven S. Deknight mengambil alih sekuel ini daripada pengarah filem pertama Guilermo dan ianya memberikan peluang untuk filem ini tampil lebih segar daripada sebelumnya. Walaupun komponen utama Pacific Rim seperti robot besar dan kaiju menjadi premis utama filem ini, masih tidak dapat diketahui apa yang bakal menjadi penyambung antara dua filem ini.
(We want) to take the first movie and expand upon it. Most specifically, look at the first movie and really talk about if you want to wipe out humanity and your throwing giant monsters at them — which is a little tough to wipe everyone out — so was that the full plan? Was there another component to it? That was our big jumping off point of focus.
Pacific Rim: Uprising akan memaparkan kisah 10 tahun daripada filem asal dimana watak Jake Pentecost lakonan John Boyega bakal menjadi ketua kepada pemandu Jaeger era baru.

Catat Ulasan

0 Ulasan