Filem 'Joker' Tak Ambil Jalan Cerita Asal Dari Komik

Penulis lakonlayar dan juga pengarah filem Joker, Todd Phillips mendedahkan bahawa filem Joker tidak mengikut seperti apa yang ada dalam komik. Filem tersebut menurutnya akan membuatkan ramai peminat komik marah. Namun, pastinya percubaan ini ialah sesuatu yang baru dan belum pernah dilakukan sebelum ini.


Filem lakonan Joaquin Phoenix ini pastinya menampilkan kisah origin story yang lain dan tidak pernah dicuba sebelum ini. Malah, Todd Phillips mendedahkan bahawa dia tidak membaca sikit pun komik berkaitan Joker untuk mencipta vesri Joker yang baru.
We didn’t follow anything from the comic-books, which people are gonna be mad about. We just wrote our own version of where a guy like Joker might come from. That’s what was interesting to me. We’re not even doing Joker, but the story of becoming Joker. It’s about this man.
Pastinya penampilan Joker dengan versi baru yang belum pernah disaksikan dan dibaca ini akan memberikan keterujaan. Tetapi, semestinya bagi peminat komik, Joker yang baru ini pastinya akan dirasakan sedikit canggung. 


LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK


Catat Ulasan

0 Ulasan