Pasukan Koreografi Aksi Iko Uwais Terlibat Dalam 'Pendekar Awang: Darah Indera Gajah'

Pendekar Awang: Darah Indera Gajah sudah mula mencetuskan fenomena. Bakal ditayangkan mulai 11 Januari 2024, filem ini membariskan pelakon pelakon hebat seperti Fattah Amin, Heliza Hilmi dan ramai lagi. Sudah tentu, aksi pencak silat turut menjadi perhatian di dalam filem ini.

Sebelum ini, Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan menyaksikan Yayan Ruhian mencipta koreografi aksi untuk filem berkenaan bersama koreografer tempatan. Untuk filem Pendekar Awang pula, sekali lagi tenaga koreografer silat Indonesia digunakan dari pasukan Uwais Team.

Perkara ini didedahkan melalui Instagram story seorang ahli Uwais Team yang turut memuat naik trailer filem Pendekar Awang di laman Instagramnya. 


Uwais Team merupakan pasukan koreografer aksi bertemakan silat yang ditubuhkan oleh pelakon Iko Uwais. Selain terlibat dalam koreografi aksi filem filem Indonesia, Uwais Team turut terlibat dalam penghasilan koreografi aksi filem filem Hollywood.

Pendekar Awang: Darah Indera Gajah merupakan spin-off kepada watak Pendekar Awang dari filem Mat Kilau. Akan ditayangkan di pawagam Malaysia mulai 11 Januari 2024. 
===========================

LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK

==========================================

Catat Ulasan

0 Ulasan