Babak 'One-Shot' Filem 'Extraction 2' Perlukan Sebulan Untuk Dirakam!

Extraction 2 merupakan filem terbaru di Netflix yang mencetuskan fenomenanya yang tersendiri. Sekuel kepada filem Extraction yang ditayangkan pada 2020 itu cukup dikenali dengan adegan one-shot yang mana menampilkan babak yang dirakam seolah-olah satu kamera.



Dalam Extraction, babak one-shot hanya mengambil masa selama 12 minit. Namun, untuk sekuel ini, one-shot berdurasi 21 minit ditampilkan. Dengan durasi masa yang lebih panjang, sudah pastinya perancangan untuk babak one-shot perlu lebih besar dari biasa.

Dalam tembual bersama IGN, Sam Hargrave menyatakan yang penggambaran babak one-shot ini mengambil masa 29 hari untuk disiapkan. 

The rehearsal process [for the oner] was four or five months from conception to finding the locations. Mapping out the path, and then getting the actors doing all their moves. Then shooting, it took 29 days, I believe, to complete.

Babak one-shot dalam filem Extraction 2 merupakan babak yang cukup unik dan menjadi tumpuan bagi yang menonton. 

Extraction 2 menyaksikan Tyler Rake kembali dari 'kematiannya' untuk menyelamatkan adik kepada bekas isteri yang berada dalam tahanan geng dadah terbesar Rusia. 

===========================

LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK

==========================================

Catat Ulasan

0 Ulasan