Pengarah Asal Sedang Siapkan Reboot Francais 'Friday The 13th'

Filem terbaru Friday the 13th bakal diterbitkan dari pengarah asal filem berkenaan, Sean S. Cunningham yang pernah mengarahkan filem berkenaan pada tahun 1980. Baru baru ini, pengarah asal Friday the 13th ini terlibat dalam sesi saman menyaman dengan penulis lakonlayar francais berkenaan, Victor Miller yang menghalang francais berkenaan mempunyai filem baru. 



Dengan 11 filem sepanjang zaman dan satu crossover dengan A Nightmare on Elm Street, kali terakhir kita melihat filem ini diterbitkan ialah pada tahun 2009 yang menyaksikan filem berkenaan diarahkan oleh Jared Padalecki. 

Malah, francais ini dilaporkan akan mendapat siri prekuelnya yang akan ditayangkan di saluran Peacock yang diberi tajuk Crystal Lake. 

Menurut Bloody Disgusting, Cunningham dilaporkan bakal membikin reboot filem berkenaan bersama penulis lakon layar Jeff Locker. Menurut laporan, dengan pengumuman siri Crystal Lake, diharapkan masalah hakcipta francais berkenaan dapat diselesaikan dengan cepat. 

Sean hired me to do a rewrite on The Night Driver and after working closely with director Jeremy Weiss and him on that, we naturally got to talking about Friday the 13th and House. Jeremy and I pitched our dream reboot of Friday the 13th – with Sean’s blessing to keep developing it with him. ===========================

LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK

========================================== Obviously, the prequel TV series has reignited interest about a new film so we’re hoping the surrounding excitement will inspire both sides to come together and give us Jason on the big screen again for the first time in 14 years, but we also have a Plan B for a sequel to the original we think fans will absolutely love and should avoid any legal entanglements.

Dengan pengumuman ini, sudah pasti apa yang penting untuk disaksikan ialah bagaimana francais ini akan mengekalkan kontinuiti dari filem filem asal 

 

 

Catat Ulasan

0 Ulasan