'Polis Evo 2' Bakal Ketengahkan Isu Terorisme, Lebih Ganas Dan 'Dark' Dari Filem Pertama

Sekuel kepada filem Polis Evo 2 akan mengangkat isu terosisme dalam filem ini. Namun, sinopsis penuh masih belum dapat diketahui sehingga kini. Isu terorisme kelihatan seperti sebuah isu yang agak sesuai untuk diangkat kerana ianya dekat dengan persekitaran kita. Filem Polis Evo 2 tidak diarahkan oleh Ghaz Abu Bakar sebaliknya Joel Soh mengambil alih kerusi pengarah. 



Inspektor Sani dan Inspektor Khai akan kembali mempersembahkan aksi yang lebih rancak dan situasi yang lebih mendebarkan. Ketika ditemubual oleh The Star pada satu sidang media khas dimana trailer teaser filem tersebut ditayangkan, Joel Soh menyatakan bahawa filem Polis Evo 2 akan lebih 'dark' daripada filem pertama.
We figured that things have to be different (the second time around). Although, it still features the same Inspector Sani (Zizan) and Khai (Shaheizy) that everyone loves, however, we are placing them in more dire situations. The film will be darker with serious themes. We took a lot of time to decide on the settings. How did this terrorist takeover happen? We were struggling to find a way to connect beat cops like Sani and Khai into investigating something that will take them out of Terengganu. Let’s just say we found a way without giving away any spoilers.
Polis Evo 2 dibintangi oleh Raline Shah dari Indonesia. Selain itu, Fir Rahman dan Jeffry Catz dari Singapura juga turut terlibat dalam filem ini. Dengan itu, Polis Evo 2 diharap dapat berjaya di luar dari Malaysia. 

Soh menyatakan kekesalan untuk tidak menguatkan watak wanita dalam filem Polis Evo pertama dan tidak akan mengulanginya lagi dalam sekuel kali ini. Disebabkan itu, Raline Shah dan Erra Fazira akan memperkuatkan filem sekuel ini ke tahap baru.

Kejayaan Polis Evo membuka ruang untuk genre aksi tular di Malaysia. J Revolusi (2017) dan KL Special Force (2018) antara jejak-jejak baru revolusi filem aksi Malsyais. Semestinya menunggu sekuel ini ialah sesuatu yang mendebarkan. Tiada tarikh tayang dapat dipastikan buat masa ini, namun ada khabar menyatakan bahawa pihak produksi cuba untuk menayangkan filem ini pada November 2018. 

Kita tunggu!

Catat Ulasan

0 Ulasan