Pengarah Jelaskan Keperluan Adegan Asmara Dalam Filem 'Blok 404'



Telemovie VCD Blok 404 kini sudah menjadi sebuah filem arahan Isma. Filem Blok 404 mengembalikan aura filem slasher yang sudah lama tiada dalam industri filem tempatan. Blok 404 juga menghimpunkan kembali beberapa pelakon asal telemovie ini dan juga penambahan beberapa pelakon baru.





Filem arahan Isma ini sudah mencetuskan kontroversinya yang tersendiri apabila filem ini dengan berani menampilkan adegan ranjang di dalam trailer filem berkenaan. Walaupun menjual adegan ranjang bertentangan dengan budaya, Isma nampaknya berani untuk tampilkan isu ini dalam filem arahannya.

Bercakap kepada Hangat.com, isu sensitif yang dipaparkan dalam filem Blok 404 ialah sebuah paparan realiti dalam kehidupan kita di Malaysia.
Saya percaya ramai yang akan terkesan dengan beberapa watak yang dilakonkan dalam filem ini walaupun ia agak keterlaluan. Secara jujurnya, dalam beberapa tahun kebelakangan agak lama tidak muncul filem dengan idea mengetengah gejala sosial sebegini. Isu-isu ini sememangnya tengah berlaku dalam negara kita. Ini adalah realiti!
Antara pelakon telemovie asal yang terlibat dalam filem ini ialah Zamarul Hisyam, Raja Azrey dan Boy Iman. Fasha Sandha, Nur Risteena Munim, Amar Asyraf, Nadia Brian, Aedy Ashraf, Adrea Abdullah, Kamal Adli, Kilafairy, Azrel Ismail, Izreen Azminda dan Taufik Hanafi turut terlibat dalam filem berkenaan. 

Blok 404 kini sudah mula ditayangkan di pawagam.

Catat Ulasan

0 Ulasan