Netflix Bakal Hasilkan Siri TV Permainan Video 'Resident Evil'


Netflis dilaporkan sedang dalam proses untuk menerbitkan siri adaptasi permainan video game Resident Evil. Menurut sumber Deadline, Constantin Film, penerbit yang pernah menerbitkan siri filem untuk adaptasi permainan video berkenaan akan terlibat menerbitkan siri web Resident Evil untuk tayangan Netflix.


Namun, buat masa ini, tidak ada lagi pengumuman rasmi daripada Netflix. Jika benar bahawa Netflix akan menghasilkan siri web untuk Resident Evil, maka sudah pasti kita ternanti-nanti sama ada ianya akan berkait dengan universe filem atau sebaliknya. 

Resident Evil versi filem mula diterbitkan pada tahun 2002. Siri filem ini berterusan sehingga enam filem yang mana kali terakhir diterbitkan pada tahun 2016. Resident Evil versi filem menampilkan pelakon Milla Jovovich sebagai pelakon utama.

Pada tahun 2017, penerbit filem Constantin pernah menyatakan bahawa reboot untuk filem Resident Evil dalam perancangan dimana akan turut diterbitkan oleh James Wan. Namun, di akhirnya, James Wan undur diri. Mungkinkah reboot tersebut dalam bentu siri web yang akan disiarkan di Netflix ini? Kita nantikan. 


LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK


Catat Ulasan

0 Ulasan