'Kalla' Akur Pengurangan Pawagam Pada Minggu Kedua, Akur Pada 'Paskal'

Filem terbaru arahan Faizal Hussein, Kalla nampaknya terpaksa untuk akur dengan pengurangan pawagam mendadak pada minggu kedua filem berkenaan. Filem yang mula ditayangkan semenjak 11 Oktober 2018 yang lalu nampaknya tidak berjaya bertahan di kebanyakan pawagam sekaligus menyebabkan filem tersebut ditarik tayangannya.


Di laman fanpage penerbit Kalla, Little Film, sebuah status dimuat naik yang mana mengucapkan terima kasih kepada Paskal yang menjadi filem yang masih lagi laris.

Sebelum ini, ada timbul isu dimana pengarah filem ini, Wan Hasliza mengundurkan diri kerana tidak bersetuju dengan tarikh tayangan filem ini. Mungkinkah Wan Hasliza sudah nampak apa yang bakal terjadi dengan filem ini sekaligus meminta filem ini ditayangkan pada tahun 2019 untuk memberi ruang kepada filem ini tidak ditindih oleh populariti filem lain?

Kalla ialah sebuah filem aksi adventure yang mengisahkan pengeboman sebuah bangunan yang membawa kepada pencarian orang yang dicintai seorang pensyarah sejarah, Azahar. Dengan ditemani Uyun, Azahar cuba menjejaki isterinya sehinggalah dia menemui satu perkara yang berada di luar imaginasi dan ilmunya.

Kalla kini masih di pawagam terpilih. 


LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK



Catat Ulasan

0 Ulasan