Disney Bakal Remake Animasi 'Pocahontas', Bakal Dibintangi Pelakon Orang Asli Amerika


Disney dalam rangka mengadaptasi beberapa filem animasinya ke dalam versi real life movie ataupun animasi yang lebih dipertingkatkan kualitinya. Sebelum ini, filem animasi seperti Beauty and the Beast, The Jungle Book dan juga Aladdin sudah menerima filem upgrade mereka yang tersendiri. Akan datang pula, dan bakal ditayangkan ialah filem seperti The Lion King dan juga Mulan.


Menurut sumber laman web Wegotthiscoverd, Disney ini dalam perancangan untuk mengadaptasi filam animasi berkaitan orang asli Amerika, Pocahontas. Pocahontas diterbitkan dalam bentuk animasi filem pada tahun 1995 dan mendapat kutipan yang memberansangkan walaupun pengkritik filem tidak menyukainya.

Disney juga dilaporkan untuk tidak memberikan karakter Pocahontas kepada pelakon berkulit putih. Mereka dilaporkan akan mencari pelakon dari kalangan orang asli Amerika sendiri untuk melakonkan watak Pocahontas. Disney juga dilaporkan akan cuba sedaya upaya untuk mengekalkan sejarah yang asal tentang kaum asli Amerika itu tanpa mengubahnya. 

Adalah amat menarik untuk melihat Pocahontas menjadi filem dalam bentuk real dan dibintangi pelakon dari kalangan orang Asli Amerika. 


LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK


Catat Ulasan

0 Ulasan