'Munafik 2' Akan Bersambung Terus Dari Babak Akhir Filem Pertama



Munafik 2 ialah sebuah karya seram terbaru Syamsul Yusof yang mana menjadi sekuel filem seramnya yang pertama. Syamsul nampaknya memilih untuk meneruskan penceritaan daripada titik akhir filem Munafik dan ianya ialah tindakan yang agak baik. Bahagian akhir filem Munafik sendiri sedikit terkejar-kejar, sekaligus menjelaskan kenapa Munafik berakhir dengan sedemikian rupa.


Dalam satu temubual bersama Era.fm, Syamsul Yusof menyatakan bahawa Munafik 2 akan berkesinambungan terus daripada filem pertamanya, Munafik. Munafik 2 akan mengisahkan tentang cabaran Ustaz Adam yang baru selepas berakhirnya pengalaman mistik dalam filem pertama. Filem kali ini mempertaruhkan ajaran sesat sebagai tema.


Melalui trailer, Syamsul juga memberi hint bahawa isu dalam filem pertama mungkin akan dibangkitkan semula apabila kita melihat rumah lama dalam filem pertama muncul di dalam trailer. Cuma agak menjadi tanya bagaimana watak lakonan Nabila Huda, Maria akan keluar daripada universe ini dan bagaimana watak Maya Karin, Sakinah akan masuk.

Apapun, trailer yang baru dikeluarkan pada isnin lepas sudah mencetuskan fenomena tersendiri. Munafik 2 akan berada di pawagam pada 30 Ogos 2018.

Catat Ulasan

0 Ulasan