Eva Green, Pelakon Yang Tidak Kisah Untuk Bogel Kerana Seni

Eva Gaëlle Green atau nama komersilnya Eva Green dilahirkan pada 6 Julai 1980. Pelakon ini memulakan kariernya dalam dunia perfileman Perancis sebelum muncul dalam filem Hollywood pertamanya, The Dreamers (2003). 





Lakonannya dalam Kingdom of Heaven (2005) sebagai Sybilla menaikkan namanya di persada Hollywood. Lakonannya sebagai Vesper Lynd dalam filem James Bond, Casino Royale (2006) menjadikan tapak di Hollywood kukuh. 

Ramai tidak tahu, Eva Green ada kembar yang bernama Joy Green. Joy dilahirkan 2 minit awal daripadanya. Ibunya, Marlène Joubert ialah seorang penyanyi manakala ayahnya pula ialah seorang doktor gigi. 

Pelakon ini terkenal kerana sentiasa melakonkan adegan bogel dengan berani. Bagi Eva Green, dia tidak kisah untuk mendedahkan tubuhnya untuk tatapan penonton. 


Dalam sebuah temubual ketika mempromosikan filem Sin City: A Dame To Kill For (2014), pelakon itu mendedahkan bahawa apa yang dia lakukan ialah seni. Dan di Perancis, tidak ada siapa kisah pun jika seseorang berbogel di khalayak. Bagi Eva, bogel itu seni (seni hak tuuuuuuih!)

Catat Ulasan

0 Ulasan