Marvel Studios Rancang Untuk Munculkan Lebih Banyak Watak LGBT Dalam MCU

Ketika ditemubual oleh The Playlist untuk promosi filem Ant-man and the Wasp, Kevin Feige mendedahkan bahawa akan ada banyak lagi watak LGBT yang akan muncul dalam dunia Marvel Cinematic Universe. Hollywood nampaknya menunjukkan keterbukaan terhadap golongan ini apabila beberapa watak gay dan lesbian digunakan dalam filem.



Marvel sendiri mempunyai watak Valkyrie yang disifatkan sebagai seorang lesbian. Ada babak yang tidak berjaya masuk ke dalam filem dilakonkan untuk menggambarkan sifat watak itu. Tidak dapat dinafikan, dunia sinematik Marvel akan mempunyai kepelbagaian gendernya tersendiri dan ini disahkan oleh Kevin Feige sendiri.

When are we getting a Gay, Bi, LGBTQ, out character in the MCU? Is it even in the works?
Kevin Feige: Yes.
The Playlist: That’s the answer?
Kevin Feige: Yeah, that’s the answer.
The Playlist: It’s not someone we’ve seen yet, I’m guessing?
Kevin Feige: Both.
The Playlist: Both?
Kevin Feige: Both ones you’ve seen and ones you haven’t seen.

Setakat ini, Valkyrie ialah satu-satunya watak dalam golongan tersebut. Walaupun Valkyrie tidak muncul dalam Infinity War, Russo Brothers mengesahkan watak tersebut terselamat daripada bencana dalam filem tersebut. Valkyrie dijangka muncul dalam Avengers 4 namun buat masa ini ianya hanyalah khabar angin.

Komen Kevin Feige mendedahkan bahawa ada banyak lagi karakter LGBT yang dalam proses untuk difilemkan. Tidak banyak watak superhero Marvel yang bersifat demikian kecuali golongan X-Men. Walaupun sekarang ini Disney sedang menyelesaikan masalah dalam pembelian hak cipta X-men, nampaknya perancangan masih diteruskan.


Catat Ulasan

0 Ulasan