Pengakhiran Filem Asal 'Deadpool 2' Lebih Kejam Daripada Versi Filem


Penulis lakonlayar bersama Deadpool 2, Paul Wernick dan Rhett Reese mendedahkan bahawa mereka pada asalnya mahu membunuh watak Vanessa terus tanpa mengembalikannya semula seperti dalam filem Deadpool 2. Ketika ditemubual CBR, mereka mendedahkan bahawa babak akhir asal filem Deadpool 2 tidak seperti apa yang dilihat dalam filem.


Mereka pada asalnya mahu kekal dengan pengakhiran tersebut namun mengubah fikiran di saat akhir.
We originally did not save her. It was interesting — we thought we might have to save her with the time machine, because the audience would be mad at us, but they were accepting of her being dead. It was a difficult decision, but one, story-wise, that we felt we had to make," the writer said, "and then we got to have our cake and eat it too by bringing her back to life at the very end.
Walaupun nampaknya kita tidak dapat melihat pengakhiran filem Deadpool 2 yang asal, boleh dikatakan tindakan mengubah ending filem ini adalah sesuatu yang boleh disifatkan sebagai kreatif. Elemen pengembaraan masa yang diberikan di akhir filem ini ialah sesuatu yang tidak pernah ada dalam filem superhero dan ianya amat unik.


Catat Ulasan

0 Ulasan